Bagt havregrød (ca. 3 portioner)


140 g havregryn, grovvalsede 1 spsk chiafrø 1-2 tsk kanel 2 dl skummetmælk 1 dl vand 1 æg 2 mellem-store bananer 20 g. Rosiner (1½ spsk) drys salt 25 g pekannødder Mos 1,5 banan (gem 1/2 til toppen) i en skål. Mix havregryn, chiafrø, kanel, rosiner, vaniljepulver, salt, mælk og vand i skålen. vend det over i en brødform eller rund springform, som er foret med bagepapir. skiver af banan lægges på toppen af grøden og der drysses med grofthakkede pekannødder eller andre nødder. kommes i en 190 grader forvarmet varmluftsovn i ca. 35-45 min (kommer an på tykkelsen) Den er fast men lidt grød-svampet indeni ;-) Kan spises lun og kold. Afkøl og gem det i en tætsluttende bøtte på køl, så har du til et par dage. TOPPING: (kalorieindhold er u. toppings) fx 1 god spsk skyr, lidt honning og blåbær fx hytteost og tørret frugt fx syltetøj og ekstra knas/nødder fx hverdagsnutella. Næringsindhold pr portion: 372 kcal, 13 g. protein, 49 g. kulhydrat, 12 g. fedt. TIP: Varier smag efter ønske fx kardemomme, ingefær, appelsinskal, citronskal. Uha der er mange gode. TIP: undlad evt. rosiner i grøden og kom lidt tørret frugt på toppen, eller evt. bær til.

NYESTE INDLÆG
ARKIV
FOLLOW ME
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Eat To Perform

Fiilsvej 7

7500 Holstebro

info@eattoperform.dk

LOUISE LJUNGBERG

KOST- OG LIVSSTILS COACH 

Mobil: 61 33 39 31

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon