Lækker Cæsar Salat - Brug juleresterne

Dette lækre og nemme måltid kan spises året rundt. Men den er altså super god at bruge nogle af juleaftens resterne til. Prøv fx. at portionsanret eller lav et stort fad, som kan se imponerende ud på frokost eller aftensmadsbordet. Prøv det!!!!

Ingredinser (2 personer)

150 g stegt/ovnbagt kylling/kalkun/and 600 g kogte kartofler i mundrette stykker (Tørret timian, rosmarin og salt og peber) 600 g grønne bønner (fx. fra frost) 150 g salat, Romaine (eller mix af rucola, hovedsalat, fintsnittet kål e.l.) 30 g parmesan (rives i flager henover) 2 spsk ristede pinjekerne (eller evt. samme mængde små tern sprødstegt bacon - afdryppet) Dressing: 2 spsk. skyr 1 tsk. med top god mayonnaise (fx Hellmann´s) 1 tsk grovkornet sennep (eller prøv med en anden sennep) 3 tsk worcestershire sauce ½ tsk. honning e.l. 2 spsk vand (mere-mindre efter ønskede konsistens) drys salt og peber Kog kartoflerne al dente i letsaltet vand, hæld vandet fra og skær dem i mundrette stykker og vend hurtigt rundt med rosmarin, timian, salt og peber. (ønsker du lidt ovnstegte kartofler i retten, så giv dem lige 15-20 min. i ovnen efterfølgende og kog dem måske lige knap færdige inden) Kog samtidig de grønne frosne bønner i letsaltet vand i ca. 2-4 min. Dræner dem godt. Skyl salaten, og rist pinjekerne på en tør pande, hvis de ikke er købt ristede. Mix ingredienserne sammen til dressingen, smag til med salt og peber og om der skal mere eller mindre i af de forskellige ingredienser. Skær den færdigstegte/ovnbagte kylling i mundrette stykker (måske en rest fra dagen før) Saml salaten ved at mixe salatbladene, kartofler og grønne bønner sammen på et stort fad (eller portionsanret - eller saml selv Cæsar salat ved bordet). Top med kold/varm kylling, kom dressig hen over, høvl parmesan hen over i flager og drys til sidst de ristede pinjekerner ud over salaten. TIP: Har du kogte kartofler fra dagen før, så vend dem med krydderierne på en bradepande med bagepapir og giv dem en tur i ovnen på 200 grader varmluft i ca. 20 min. TIP: ½ presset fed hvidløg i dressingen passer rigtig godt til. TIP: Ønskes flere kulhydrater til en mere sportsaktiv dag, så tilsæt evt. flere kartofler eller spis brød til (evt. lavet som brødcroutoner).

Næringsindhold pr. person: 581 kcal, 38 g. protein, 64 g. kulhydrat, 16 g. fedt.

NYESTE INDLÆG
ARKIV
FOLLOW ME
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Eat To Perform

Fiilsvej 7

7500 Holstebro

info@eattoperform.dk

LOUISE LJUNGBERG

KOST- OG LIVSSTILS COACH 

Mobil: 61 33 39 31

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon